אחסנה הובלה ולוגיסטיקה
תחום הלוגיסטיקה והתובלה הבינלאומית מציב בפני יבואנים, יצואנים ונותני שירותים אתגרים והזדמנויות ייחודיות. לאחר מעל ל-20 שנות פעילות משפטית בתחום הלוגיסטיקה והתובלה הבינלאומית, למשרדנו ניסיון, ידע ומוניטין ייחודיים בתחומים אלה בישראל.
למשרדנו ניסיון רב בעבודה עם חברות שילוח בינלאומי, יבואנים ויצואנים, סוכנים של חברות ספנות, חברת נמלי ישראל, חברות נמל, סוקרים ומעריכי נזקים על מנת לספק ללקוחותינו מעטפת משפטית מלאה. לקוחות משרדנו כוללים יבואנים, יצואנים, סוכני אוניות, סוכני נמל, חוכרי אוניות, משלחים בינלאומיים, עמילי מכס.
למשרדנו ניסיון משמעותי בניהול מערך משפטי של חברות הובלה ולוגיסטיקה, בכל תחומי ההובלה והשילוח – ארצי ועולמי. משרדנו משמש כמחלקה המשפטית בחברות בולטות בענפי התחבורה והשילוח הבינלאומי מעל ל-20 שנים.

כתוצאה מכך, למשרדנו יכולת לספק נקודות מבט חשובות בתעשייה וידע היסטורי עמוק ורחב של המשטר הרגולטורי והמשפטי. למשרדנו יש גם מומחיות ספציפית בשרשרת אספקה, ניהול לוגיסטי ונושאים הקשורים למחסנים. כמו כן, יש לנו ניסיון מעמיק בתביעות מטענים, סכסוכים בנושא כיסוי ביטוחי, סכסוכים בנושא חיובי שילוח בינלאומי, הובלה ואחסנה, נושאים רגולטוריים, רכישה ומכירה של חברות לוגיסטיקה, ארגון מחדש של חברות לוגיסטיקה והתקשרויות עם קבלני משנה, סוכנים ונציגים.
תיאום שילוח בינלאומי – תפקיד, אחריות והסכמים
תיאום שילוח בינלאומי הוא חלק מרכזי בסחר העולמי. מה ההבדל בין מתאם שילוח למוביל בפועל? מהי אחריותו המשפטית של מתאם שילוח? מהם הדגשים החשובים להסכם שילוח בינלאומי? קראו את המאמר המלא.
ביטוח ימי לסחורות: סוגים, שיקולים וחשיבותו לעסקי יבוא ויצוא
ביטוח ימי לסחורות הוא כלי חשוב ביותר עבור עסקים העוסקים ביבוא ויצוא, שכן הוא מספק כיסוי ביטוחי מפני נזקים אפשריים לסחורה במהלך הובלתה בים. ביטוח זה יכול לכלול מגוון כיסויים בהתאם לאופי הסחורה והסיכון הכרוך בהובלתה. במאמר זה נתאר את
מהו ביטוח ימי, אילו סוגי ביטוחים קיימים ומדוע חשוב לרכוש אותו?
ביטוח ימי הוא כלי מרכזי בעולם הלוגיסטיקה והמסחר הבינלאומי, שמטרתו להגן על הסחורות, כלי השיט והצדדים המעורבים בתהליך ההובלה הימית מפני סיכונים שונים. סיכונים אלו כוללים אובדן או נזק לסחורה, תאונות, אסונות טבע, ואירועים בלתי צפויים נוספים. תחום זה הפך
אחריות עמיל מכס לסיווג שבוצע לבקשת הלקוח והתברר כשגוי
אחד התפקידים העיקריים של עמיל המכס הוא לסווג את הטובין המיובאים בהתאם ל"פרט" הנכון בכללי תעריף המכס. לצורך ביצוע הסיווג מתבסס עמיל המכס על המידע שהוא מקבל מהיבואן, שהוא בעל המומחיות בטובין שאתם הוא מייבא ומשווק. לעיתים מתבקש עמיל המכס
תנאי ההובלה בשטר מטען מחייבים גם מקבל מטען שטוען כי לא קיבל ולא קרא אותם
שטר מטען הוא מסמך המונפק על ידי המוביל הבינלאומי (או סוכנו) כדי לאשר את קבלת המטען למשלוח. שטר המטען מהווה חוזה בין המוביל הימי לבין שוגר המטען. בהתאם לפקודת הובלת טובין בים, צדדים נוספים לשטר המטען הם הנשגר ומי שהמטען
בעל חניון פתוח אינו אחראי לפצות בעל רכב בשל גניבת חפצים מהרכב
נקבע: לא ניתן לראות בבעל חניון פתוח כ"מחזיק" בנכס ולכן בעל החניון אינו חב כלפי בעל הרכב בחובת שמירה ואינו "שומר שכר" לפי חוק השומרים נסיבות המקרה: בעל רכב הגיש תביעה נגד בעלת חניון בשל פריצה לרכב וגניבת חפצים. התביעה
כתב אשראי דוקומנטרי (LETTER OF CREDIT) – חלק שלישי
הסדרי תשלום עיקריים באשראי דוקומנטרי על מכתב האשראי לציין את התנאים לתשלום האשראי. בכללי הסחר הבינלאומי האחידים נקבעו ארבעה סוגים עיקריים של הסדרי תשלום אשראי דוקומנטרי. תשלום עם הצגת מסמכים (Payment "At Sight") – הבנק הפותח מסמיך את הבנק המוסמך
כתב אשראי דוקומנטרי (LETTER OF CREDIT) – חלק שני
סוגים עיקריים של אשראי דוקומנטרי אשראי דוקומנטרי בלתי חוזר (Irrevocable Letter of Credit) – אשראי דוקומנטרי בלתי חוזר אינו ניתן לביטול או לשינוי ללא הסכמת הבנק הפותח, המוטב והבנק המוסמך. אשראי דוקומנטרי מסוג זה עדיף ליצואן-המוכר, כיוון שאינו מאפשר לשנות
כתב אשראי דוקומנטרי (LETTER OF CREDIT) – חלק ראשון
מהו כתב אשראי דוקומנטרי? כתב אשראי דוקומנטרי הוא מסמך המונפק על ידי בנק או מוסד פיננסי שנועד להבטיח למוטב, בדרך כלל יצואן או מוכר טובין, כי התשלום של הקונה יבוצע בזמן ובסכום הנכון. כל זאת, בתנאי שהמוצר שנרכש אכן סופק